מעסיקים עובד חדש? את 2 הדברים הללו אתם חייבים לדעת.
תחום דיני העבודה הוא תחום רחב ועמוק מאוד, ישנם הרבה נושאים שאתם חייבים לדעת ולבצע אותם, במאמר זה אני רוצה לדבר על 2 נושאים שיש להם משמעות אדירה לעסק שלכם, מעבר לזה שהם מחוייבים לביצוע על פי החוק, אולם אנו רואים כי הרבה מעסיקים לא מקפידים עליהם וחבל.
מעבר לדברים הבסיסיים של למלא טופס 101 (בכל תחילת שנת מס), צילום ת.ז של העובד ודוח קוביות לפנסיה של העובד – פרטי קופת הפנסיה של העובד לשם צריך לבצע את ההפרשה (במידה ויש לעובד קופת פנסיה פעילה).
בנוסף לאלו ישנם 2 דברים שאתם חייבים להקפיד עליהם.
- מתן הודעה מוקדמת לעובד, ע"פ סעיף 1 לחוק הודעה לעובד, חייבים להחתים את העובד על טופס עם תנאי העסקתו או חוזה עבודה מסודר המציג את ימי ושעות עבודתו, ימי מנוחה, סוציאליות, שכר, נסיעות וכו… תוכלו למצוא דוגמה לטופס כזה אצלנו במאמר הבא:
בנוסף חשוב שתדעו שאין דבר כזה שכר גלובלי למשל: העובד מקבל כל חודש 8000 קבוע, אז אי אפשר לעבוד כך.
אתם יכולים לקבוע גובה שכר מסוים, אבל הוא חייב להיות מותנה במספר שעות כנגד, לדוגמא שכר של 8000 ש"ח כנגד 150 שעות עבודה.
העובד עבד פחות מ 150 שעות הוא יקבל פחות באופן יחסי ולהפך, אם הוא עבד יותר הוא יקבל יותר, רק שחשוב לשים לב שבמידה ומגיע לעובד שעות נוספות התעריף הוא גבוה יותר.
- איך נמדוד את הזמן שהוא עבד? או יותר נכון, חובת רישום נוכחות, ע"פ סעיף 25 לחוק שעות עבודה ומנוחה, חייבים לנהל רישום מסודר לשעות העבודה של העובד, עכשיו מעבר לזה שזו חובה רגולטורית, להחזיק תוכנת שעון, כזו שמראה מתי נכנס ומתי יוצא, או לחילופין למלא ידנית את השעות החודשיות ולהחתים את העובד.
למה זה כלכך חשוב לקיים את הוראת החוק הזו מעבר לזב שזה חובה על פי חוק? טוב ששאלתם.
כי מעסיקים יקרים אם לא מילאתם לעובד דוח שעות דרך תוכנת שעון או דרך רישום כלשהו, העובד יוכל לטעון שהוא עבד שעות נוספות ולא שולם לו כראוי, ובמידה שלא רשמתם ומילאתם דוח שעות הוא יהיה צודק בבית משפט, כי הרי חובת ההוכחה עליכם…
לכן חובה עליכם להבין שאין דבר כזה יותר שכר גלובלי, שיש להחתים על הודעה לעוסק וחובה לעבוד עם שעון נוכחות מסודר.
חשוב שתדעו שהעסקת עובדים זה תחום רחב ומורכב ואין לבצע שום פעולה הרשומה לעיל ללא התייעצות עם עו"ד מומחה מתחום הדיני עבודה בלבד.
- המאמר מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד ופונה ל2 המינים.
מאמרים נוספים

זכויות עובדים בתקופת חירום ומלחמה
מהם זכויות העובדים בתקופת חירום ומלחמה? מה מגיע להם? מה מותר לנו המעסיקים לעשות ולפעול ומה צריך לדעת

מות הקפיטליזם??
אולי זה נשמע לכם מוגזם, אך האם הגיע הזמן לשנות את הגישה הכלכלית הנהוגה בימינו היום?
אולי הגישה הנהוגה כיום כבר לא מתאימה לעולם החדש שנוצר לנו?
ואם זה המצב, איזה גישה תתאים לנו?
כל זאת ועוד בפרק ובמאמר שלפניכם.

קריסת בנק סיליקון ואלי, מה ההשלכות?
קריסת הבנק היא הראשונה מאז ליהמן ברודר ב 2008, מה שהוביל למשבר הגדול ב 2008. האם אנחנו נמצאים במצב דומה?

רופא? וטרינר? פסיכולוג? רופא שיניים? פיסיותרפיסט? איך להתנהל נכון מול מס הכנסה!!
מעבר לחובות הרגילות שיש לכל עוסק על איך לנהל את ספריו נכון, ישנם הנחיות נוספות עבור: רופאים, וטרינרים, פסיכולוגים, רופאי שיניים, פיסיותרפיסטים שאתם חייבים לדעת, במאמר הבא.

עסקת "ברטר" – Barter, איזה חשבוניות להוציא?
עסקת ברטר, או בעברית: ״סחר חליפין״, זו עסקה בה צד אחד נותן שירות/מוכר מוצר בתמורה לקבלת שירות או מוצר אחרים מהצד השני. איזה חשבוניות להוציא?

הספרים ששינו את חיי
מי לא היה רוצה גלולת קסם שהופכת אותו לאדם שהוא היה רוצה להיות??
טוב אז אין דבר כזה (בנתיים) ואחת הדרכים הטובות הן כמובן, לקרוא ספרים.
אז שמח לחלוק איתכם את רשימת הספרים ששינו את חיי.

מה ההבדל בין חשבונית מס לחשבונית עסקה וקבלה?
לא פעם אני נשאל על ידי בעלי עסקים על ההבדל בין המסמכים החשבונאיים השונים, המאמר זה נסקור את המסמכים החשבונאים העיקריים, מתי מפיקים כל אחד מהם, מה ההבדלים ביניהם וכמובן איך ממלאים חשבונית באופן נכון

האם משבר בענף ההייטק עלול להשפיע על כולנו??
מי שעוקב אחר החדשות או מי שעוסק בתחום ההייטק בוודאי מודע לתהליך המדאיג שמתחולל שם.
למען האמת, המשבר היה כתוב על הקיר, אך בסביבה שבה הקרנות והמשקיעים בטירוף אחר השקעות חדשות די הגיוני שנראה את המשבר הזה קורה.

אינפלציה ריבית ומה שביניהם
איך ניתן להערך מבעוד מועד כדי לא להפסיד כספים כתוצאה מהעלייה הצפויה.
הידעתם שעליית הריבית לא רק משפיעה על ההלוואות שלנו בכך שהיא מייקרת אותן, אלא למעשה אנחנו הולכים להרגיש את זה ברבדים נוספים ביום יום שלנו.

רשימת הוצאות מוכרת למס
רשימת הוצאות מוכרות למס הוצאה מוכרת- הגדרה: לפי סעיף 17 לפקודת מס הכנסה, "הוצאה ששימשה את העסק (עצמאי, חברה או תאגיד) לייצור הכנסה". ישנן הוצאות
תחום דיני העבודה הוא תחום רחב ועמוק מאוד, ישנם הרבה נושאים שאתם חייבים לדעת ולבצע אותם, במאמר זה אני רוצה לדבר על 2 נושאים שיש להם משמעות אדירה לעסק שלכם, מעבר לזה שהם מחוייבים לביצוע על פי החוק, אולם אנו רואים כי הרבה מעסיקים לא מקפידים עליהם וחבל.
מעבר לדברים הבסיסיים של למלא טופס 101 (בכל תחילת שנת מס), צילום ת.ז של העובד ודוח קוביות לפנסיה של העובד – פרטי קופת הפנסיה של העובד לשם צריך לבצע את ההפרשה (במידה ויש לעובד קופת פנסיה פעילה).
בנוסף לאלו ישנם 2 דברים שאתם חייבים להקפיד עליהם.
- מתן הודעה מוקדמת לעובד, ע"פ סעיף 1 לחוק הודעה לעובד, חייבים להחתים את העובד על טופס עם תנאי העסקתו או חוזה עבודה מסודר המציג את ימי ושעות עבודתו, ימי מנוחה, סוציאליות, שכר, נסיעות וכו… תוכלו למצוא דוגמה לטופס כזה אצלנו במאמר הבא:
בנוסף חשוב שתדעו שאין דבר כזה שכר גלובלי למשל: העובד מקבל כל חודש 8000 קבוע, אז אי אפשר לעבוד כך.
אתם יכולים לקבוע גובה שכר מסוים, אבל הוא חייב להיות מותנה במספר שעות כנגד, לדוגמא שכר של 8000 ש"ח כנגד 150 שעות עבודה.
העובד עבד פחות מ 150 שעות הוא יקבל פחות באופן יחסי ולהפך, אם הוא עבד יותר הוא יקבל יותר, רק שחשוב לשים לב שבמידה ומגיע לעובד שעות נוספות התעריף הוא גבוה יותר.
- איך נמדוד את הזמן שהוא עבד? או יותר נכון, חובת רישום נוכחות, ע"פ סעיף 25 לחוק שעות עבודה ומנוחה, חייבים לנהל רישום מסודר לשעות העבודה של העובד, עכשיו מעבר לזה שזו חובה רגולטורית, להחזיק תוכנת שעון, כזו שמראה מתי נכנס ומתי יוצא, או לחילופין למלא ידנית את השעות החודשיות ולהחתים את העובד.
למה זה כלכך חשוב לקיים את הוראת החוק הזו מעבר לזב שזה חובה על פי חוק? טוב ששאלתם.
כי מעסיקים יקרים אם לא מילאתם לעובד דוח שעות דרך תוכנת שעון או דרך רישום כלשהו, העובד יוכל לטעון שהוא עבד שעות נוספות ולא שולם לו כראוי, ובמידה שלא רשמתם ומילאתם דוח שעות הוא יהיה צודק בבית משפט, כי הרי חובת ההוכחה עליכם…
לכן חובה עליכם להבין שאין דבר כזה יותר שכר גלובלי, שיש להחתים על הודעה לעוסק וחובה לעבוד עם שעון נוכחות מסודר.
חשוב שתדעו שהעסקת עובדים זה תחום רחב ומורכב ואין לבצע שום פעולה הרשומה לעיל ללא התייעצות עם עו"ד מומחה מתחום הדיני עבודה בלבד.
- המאמר מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד ופונה ל2 המינים.
מאמרים נוספים

זכויות עובדים בתקופת חירום ומלחמה
מהם זכויות העובדים בתקופת חירום ומלחמה? מה מגיע להם? מה מותר לנו המעסיקים לעשות ולפעול ומה צריך לדעת

מות הקפיטליזם??
אולי זה נשמע לכם מוגזם, אך האם הגיע הזמן לשנות את הגישה הכלכלית הנהוגה בימינו היום?
אולי הגישה הנהוגה כיום כבר לא מתאימה לעולם החדש שנוצר לנו?
ואם זה המצב, איזה גישה תתאים לנו?
כל זאת ועוד בפרק ובמאמר שלפניכם.

קריסת בנק סיליקון ואלי, מה ההשלכות?
קריסת הבנק היא הראשונה מאז ליהמן ברודר ב 2008, מה שהוביל למשבר הגדול ב 2008. האם אנחנו נמצאים במצב דומה?

רופא? וטרינר? פסיכולוג? רופא שיניים? פיסיותרפיסט? איך להתנהל נכון מול מס הכנסה!!
מעבר לחובות הרגילות שיש לכל עוסק על איך לנהל את ספריו נכון, ישנם הנחיות נוספות עבור: רופאים, וטרינרים, פסיכולוגים, רופאי שיניים, פיסיותרפיסטים שאתם חייבים לדעת, במאמר הבא.

עסקת "ברטר" – Barter, איזה חשבוניות להוציא?
עסקת ברטר, או בעברית: ״סחר חליפין״, זו עסקה בה צד אחד נותן שירות/מוכר מוצר בתמורה לקבלת שירות או מוצר אחרים מהצד השני. איזה חשבוניות להוציא?

הספרים ששינו את חיי
מי לא היה רוצה גלולת קסם שהופכת אותו לאדם שהוא היה רוצה להיות??
טוב אז אין דבר כזה (בנתיים) ואחת הדרכים הטובות הן כמובן, לקרוא ספרים.
אז שמח לחלוק איתכם את רשימת הספרים ששינו את חיי.

מה ההבדל בין חשבונית מס לחשבונית עסקה וקבלה?
לא פעם אני נשאל על ידי בעלי עסקים על ההבדל בין המסמכים החשבונאיים השונים, המאמר זה נסקור את המסמכים החשבונאים העיקריים, מתי מפיקים כל אחד מהם, מה ההבדלים ביניהם וכמובן איך ממלאים חשבונית באופן נכון

האם משבר בענף ההייטק עלול להשפיע על כולנו??
מי שעוקב אחר החדשות או מי שעוסק בתחום ההייטק בוודאי מודע לתהליך המדאיג שמתחולל שם.
למען האמת, המשבר היה כתוב על הקיר, אך בסביבה שבה הקרנות והמשקיעים בטירוף אחר השקעות חדשות די הגיוני שנראה את המשבר הזה קורה.

אינפלציה ריבית ומה שביניהם
איך ניתן להערך מבעוד מועד כדי לא להפסיד כספים כתוצאה מהעלייה הצפויה.
הידעתם שעליית הריבית לא רק משפיעה על ההלוואות שלנו בכך שהיא מייקרת אותן, אלא למעשה אנחנו הולכים להרגיש את זה ברבדים נוספים ביום יום שלנו.

רשימת הוצאות מוכרת למס
רשימת הוצאות מוכרות למס הוצאה מוכרת- הגדרה: לפי סעיף 17 לפקודת מס הכנסה, "הוצאה ששימשה את העסק (עצמאי, חברה או תאגיד) לייצור הכנסה". ישנן הוצאות